The main purpose of this paper to treat the possibility of a parresiasic education at present. The difficulty arises when considering contemporary educational methods, since they have a practical and controlling approach. However, I reckon the possibility of thinking about a parrhesiastic pedagogy implies considering other, less conventional, educational methods, specifically the one of the philosopher Matthew Lipman. Then, this article aims to rescue the parrhesia's characters that are present in that program and note the importance of a training with the presence of parrhesia.
Hoyos Valdés, D. (2010). Filosofía para niños y lo que significa una educación filosófica.Discusiones Filosóficas,(16), 149-167.
Foucault, M (2017). Discurso y verdad: Conferencias sobre el coraje de decirlo todo. (Grenoble, 1982 - Berkeley, 1983). Siglo XXI.
Foucault, M., (2010). El Coraje de la verdad: El gobierno de s y de los otros II: curso en el Collge de France, 1983-1984. Fondo de Cultura Económica.
Foucault, M (2002). La hermenéutica del sujeto: Curso en el Collge de France, 1981-1982. Fondo de Cultura Económica.
Foucault, M (2002). Vigilar y castigar: Nacimiento de la prisión. Siglo Veintiuno Editores.
Grau, O. (2010). La concepción de la infancia en el programa de Filosofía para Niños del filósofo Matthew Lipman.Facultad de Filosofía y Humanidades Universidad de Chile
Kohan, W. y Waksman, V. (2000). Filosofía con niños. Aportes para el trabajo en clase. Novedades educativas.
Kohan, W. O. (2004). Infancia: Entre educacin y filosofía. Laertes.
Peters, Michael A. (2003). Truth-telling as an Educational Practice of the Self: Foucault, Parrhesia and the ethics of subjectivity. Oxford Review of Education, 29(2), 207-224.
Platón. (2013).Alcibíades: Edición crítica del texto griego. Ediciones Tácitas.