Carving the Cosmos: Lilian Silburn and Discontinuism

Authors

Abstract

In this article, I explore the role of the body in Indian thought through the lens of Lilian Silburn’s works, focusing on the idea of carving the cosmos, namely of somatic performances that have cosmological relevance. First, I delve into her biography, to study, subsequently, her analysis of ancient Vedic philosophy, the Brāhmaṇa, the Upanişad, and Buddhism. In this manner, I touch upon a series of conceptual developments, trying to understand the constant tensions between the discontinuous and the continuous, the non-arranged and the arranged, the multiple and the One, and finally between eternalism and nihilism. I conclude by examining the way Buddhism has of resolving these tensions in the nonsubstantial theory of Karman.

Keywords:

Veda, Brāhmaṇa, Vedantic, Buddhism, Dependent Origination

Author Biography

Erika, Universidad de la Frontera

Doctora en Filosofía por la Universidad Carolina de Praga (2018) y la Universidad Toulouse 2 (2019). Magíster en Filosofía francesa y alemana en el espacio europeo Europhilosophie por la Universidad Carolina de Praga y la Universidad Toulouse 2 (2014). Magíster en Filosofía (2012) y Licenciada en Filosofía (2010) por la Universidad de Chile. Cofundadora del Colectivo TACTAE (2022). Desde 2023, académica de la Facultad de Educación, Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad de La Frontera e investigadora del Núcleo en Ciencias Sociales y Humanidades.

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