References
ACCC, Australian Competition and Consumer Commission (2019). «Digital Platforms Inquiry Final Report». Disponible en https://bit.ly/30rOdRN.
Accinelli, Elvio y Osvaldo Salas (2019). «El estado de bienestar como un bien público no excluible». Estudios Económicos, 34 (2): 243-273. Disponible en https://bit.ly/3f21eFP.
Bamberger, Kenneth A. y Orly Loebel (2017). «Platform market power». Berkeley Tech Law Journal, 32: 1.051-1.092. DOI: 10.15779/Z38N00ZT38.
Beneke, Francisco, y Mark-Oliver Mackenrodt (2018). «Artificial intelligence and collusion». International Review of Intellectual Property and Competition Law, 50: 109-134. DOI: 10.1007/s40319-018-00773-x.
Bravo, Rodrigo, Cristián Briones, Sebastián Faúndez, Gerardo Puelles, Arturo Fuentes, Hernán Bosselin y Ramón Briones (2017). Chile concentrado: Investigación sobre el modelo económico chileno. Santiago: Trayecto Comunicaciones.
Bruckner, Matthew A. (2018). «The promise and perils of algorithmic lenders’ use of big data». Chicago-Kent Law Review, 93 (1): 3-60. Disponible en https://bit.ly/30mTASq.
Bryan, Kevin, y Erik Hovenkamp (2020). «Startup acquisitions, error costs, and antitrust policy». University of Chicago Law Review, 87 (2): 331-356. Disponible en https://bit.ly/30kjcPO.
Budnik, Gabriel (2019). Libre competencia: Regla per se y colusión. Santiago: Hammurabi.
Bundeskartellamt y Autorité de la Concurrence (2016). «Competition law and data». Disponible en https://bit.ly/3cLTl5X.
Cruz, Liliana (2019). «Análisis de concentraciones en economías digitales». En Vanessa Facuse Andreucci y Ana María Montoya Squif (directoras), Desafíos de la libre competencia en Iberoamérica. Santiago: Legal Publishing.
Evans, David S. (2017). «Why the dynamics of competition for online platforms leads to sleepless nights, but not sleepy monopolies». SSRN. DOI: 10.2139/ssrn.3009438.
Ezrachi, Ariel (2018). «EU competition law goals and the digital economy». Oxford Legal Studies Research, 17. DOI: 10.2139/ssrn.3191766.
Ezrachi, Ariel y Maurice E. Stucke (2016). Virtual competition: The promise and perils of the algorithm-driven economy. Cambridge: Harvard University Press.
Ezrachi, Ariel y Maurice E. Stucke (2020). «Sustainable and unchallenged algorithmic tacit collusion». Northwestern Journal of Technology and Intellectual Property, 17 (2): 217-260. Disponible en https://bit.ly/3dJ1rgZ.
Frigerio, Catalina (2018). «Mecanismos de regulación de datos personales: Una mirada desde el análisis económico del derecho». Revista Chilena de Derecho y Tecnología, 7 (2): 45-80. DOI: 10.5354/0719-2584.2018.50578.
Geradin, Damien y Monika Kuschewsky (2013). «Competition law and personal data: Preliminary thoughts on a complex issue». DOI: 10.2139/ssrn.2216088.
Goldenberg, Juan Luis (2019). «Herramientas del big data y fintech para prevenir y aliviar el sobreendeudamiento del consumidor: Una propuesta». Revista Chilena de Derecho y Tecnología, 8 (2): 5-32. DOI: 10.5354/0719-2584.2019.54051.
Harrington, Joseph H. (2017). «Developing competition law for collusion by autonomous artificial agents». Journal of Competition Law and Economics, 14 (4): 638-671. DOI: 10.1093/joclec/nhz001.
Hoffmann-Riem, Wolfgang (2018). Big data: Desafíos también para el derecho. Madrid: Thomson Reuters.
Hu, Han, Yongagan Wen, Tat-Seng Chua y Xuelong Li (2014). «Toward scalable systems for big data
analytics: A technology tutorial». IEEE Access, 2: 652-687. DOI: 10.1109/ACCESS.2014.2332453.
Katz, Michael y Jonathan Sallet (2018). «Multisided platforms and antitrust enforcement». Yale Law Journal, 127 (7): 2.142-2.175. Disponible en https://bit.ly/37g2tPg.
Lasserre, Bruno y Andreas Mundt (2017). «Competition law and big data: The enforcer’s view». Italian Antitrust Review, 4 (1): 87-103. DOI: 10.12870/iar-12607.
Lerner, Andres V. (2014). «The role of ‘big data’ in online platform competition». DOI: 10.2139/ssrn.2482780.
Macedo, Luciana (2019). «Economía digital y competencia». En Vanessa Facuse Andreucci y Ana María Montoya Squif (directoras), Desafíos de la libre competencia en Iberoamérica. Santiago: Legal Publishing.
Matos, Margarida (2019). «Los efectos de red potenciados por el big data: Desafíos para la política de competencia». En Vanessa Facuse Andreucci y Ana María Montoya Squif (directoras), Desafíos de la libre competencia en Iberoamérica. Santiago: Legal Publishing.
Navas, Susana (2015). La personalidad virtual del usuario de internet: Tratamiento de la información personal recogida mediante cookies y tecnología análoga. Valencia: Tirant lo Blanch.
Navas, Susana (2017). «Datos personales y mercado». En Susana Navas Navarro (directora), Inteligencia artificial tecnología derecho. Valencia: Tirant lo Blanch.
OCDE, Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos (2015). Data-driven innovation: Big data for growth and well-being. París: OECD Publishing. DOI: 10.1787/9789264229358-en.
Rubinfeld, Daniel L. y Michal S. Gal (2017). «Access barriers to big data». Arizona Law Review, 59 (2): 339-382. DOI: 10.2139/ssrn.2830586.
Sanz, Francisco (2018). «Evolución del tratamiento de la colusión en Chile dentro del marco de la defensa de la libre competencia». Ars Boni et Aequi, 14 (2): 11-51. DOI: 10.23854/07192568.2018142Sanz11.
Schepp, Nils-Peter y Achim Wambach (2016). «On big data and its relevance for market power
assessment». Journal of European Competition Law and Practice, 7 (2): 120-124. DOI: 10.1093/jeclap/lpv091.
Sims, Rod (2017). «Can robots collude?». Conferencia The ACCC’s approach to colluding robots. Disponible en https://bit.ly/3dLrT9Q.
Sims, Rod (2019). «Data (r)evolution: Consumer welfare and growth in the digital economy». Conferencia Consumer Policy Research. Disponible en https://bit.ly/37b7DvT.
Sokol, D. Daniel y Roisin E. Comerford (2016). «Does antitrust have a role to play in regulating big data?». En Cambridge handbook of antitrust, intellectual property and high tech. Cambridge: Cambridge University Press.
Stigler Center (2019). «Stigler Commitee on digital platforms». Disponible en https://bit.ly/2ASLFli.
Stucke, Maurice y Allen Grunes (2016). Big data and competition policy. Oxford: Oxford University Press.
Tucker, Darren S. y Hill Wellford (2014). «Big mistakes regarding big data». En Antitrust Source (pp. 1-11). Chicago: American Bar Association.
Valdés, Domingo (2006). Libre competencia y monopolio. Santiago: Jurídica de Chile.
Viscusi, W. Kip, Joseph E. Harrington y John M. Vernon (2005). Economics of regulation and antitrust. Cambridge: MIT Press.
Watson, Nadine, y Elena Zoido (2019). «Intercambio de información: Análisis económico de efectos». En Vanessa Facuse Andreucci y Ana María Montoya Squif (directoras), Desafíos de la libre competencia en Iberoamérica. Santiago: Legal Publishing.
Zúñiga, Guliana (2019). «Big data y los desafíos que plantea al abuso de posición de dominio». Revista de Actualidad Mercantil, 6: 208-226. Disponible en https://bit.ly/30m3xzC.